Moleta de les Canals

Començo a caminar pel GR7 en direcció sud fins al coll de l'Ametlleral. Una mica més endavant deixo el GR per agafar un sender molt evident que fa drecera i evita continuar per la pista. Més endavant sorto a una altra pista, per on continuo fins que trobo un sender amb un pal amb una placa amb un romb. En aquest punt deixo la pista i continuo per sender, que segons el mapa de l’ICGC és el camí de les Canals, per on arribo, penso, al coll de les Canals.
Aquí comença una dura pujada per terreny sense camí i rocós, on cal anar molt atent a les fites. Després d’una dura pujada arribo a l’altiplà on m’espera el cim de la moleta de les Canals i unes vistes increïbles. Després d’una llarga estança inicio el descens en direcció al coll del Pinar Ample i creuo el espectacular bosc de pins que donen nom al pinar. Després del pedregal que he superat per fer el cim, caminar per aquest paratge és una benedicció pels peus.
El pinar acaba quan sorto al pla de l’Hedra, un altre paratge encisador, per on acabo a un encreuament on hi ha la cabana del Jordi. M’incorporo al camí en direcció a la cova del Llop, que visito en trobar-se a poca distància. Segons el pal que indica el desviament, després de visitar la cova cal tornar al camí, però en comptes d’això em desvio a visitar també les ruïnes del Mas del Llasà.
El camí és desdibuixat i em cal anar improvisant, però finalment torno a enllaçar amb el camí abandonat per visitar la balma. Més endavant deixo el camí més evident per anar a la recerca del pla d’en Pellisser i finalment trobo l’asfalt del Camí dels Corrals. En comptes d’anar per la carretera, la creuo i faig més curt per tornar de nou a l'àrea recreativa de Sant Roc.