Penya del Moro

En el carrer de la Salut s/n, de Sant Feliu de Llobregat, molt a prop d'una gran empresa que és un laboratori de plantas, hi ha l'encreuament dels itineraris E-4, E-10 i E-15. En aquest punt és on es proposa començar a caminar. S'arriba perfectament per pista de terra apta per a tot tipus de vehicle.

Es comença a caminar en sentit horari, per l'itinerari E-4, amb la llera eixuta de la riera de la Salut a la dreta i l'edific de l'esmentada empresa a l'esquerra. No es triga gaire a trobar el primer pal indicador, segon si no es té en compta el que hi ha al lloc d'inici. Agafem la pista que mena a la penya del Moro.

La pista ara comença a guanyar altura sota l'ombra dels arbres. Es deixa un trencall a l'esquerra que torna al sector de la font de Can Perellada, i més amunt es fa un parell de revolts per acabar en trobar un altre cartell. Aquí es deixa la pista i es continua pel sender que mena a la font del Broll i a la penya del Moro. Aquest sender entronca amb un altre, amb un altre cartell indicador. Es continua de nou en direcció a la penya del Moro.

Ara ja a cel obert, es comença a veure el pal que aguanta la senyera del mirador que hi ha a prop del cim. S'arriba sense problemes. Del mirador, i restes arqueològiques d'un poblat ibèric, resta un fàcil i cómode passeig fins al cim i a les restes del que se suposa va ser un torre de guaita, o m'ho invento. Bones vistes.

El descens es fa en el mateix sentit amb el que s'ha arribat a dalt del tot. El sender és clar i va seguint sempre la partió dels termes municipals de Sant Just Desvern i Sant Feliu de Llobregat. Per ell es baixa a tocar d'una mena de plaça, amb un gran arbre i uns bancs per a gaudir de les vistes. No s'arriba a aquest mirador perquè abans s'agafa una pista, a má dreta, que en sentit nord-est corre uns metres per sobre del sender E-15, que també serviria.

Finalment s'enllaça amb aquest sender E-15, Camí de la Salut, pel seu traçat, al punt d'inici d'aquest recorregut.