Pico Mágina

Un cop aparcats al final de la pista tenim molt clar com seguir la marxa. Seguim guanyant metres pel sender que neix i que segueix remuntant el barranc de Las Covatillas en sentit nord-est. Ja veiem els pals de fusta que ens guiaran en tot el recorregut d'ascens al cim. El primer punt que atenyem és el Collado del Puerto, a tan sols uns 400 metres de l'inici. Hi ha un pal informatiu.

Girem a l'esquerra, en sentit nord-oest, pel sender de la Mágina-Miramundos. Anem guanyant còmodament alçada i de nou trobem un pal indicador. Aquesta vegada ens trobem a la bifurcació de camins que porten per un costat a Miramundos i per l'altre a Mágina. Seguim aquest últim sender així que planegem per la nostra esquerra i deixem l'altre sender per a la tornada.

En pocs metres, de fet ho teníem a la vista fa estona, arribem a Las Chozas de Covatillas, on trobem un cartell informatiu que explica què era això de Las Chozas. Seguin l'itenerari senyalitzat amb els ja coneguts pals de fusta i travessam el barranc del Buey. Sobre els nostres caps ja tenim la silueta dels caires protectors del cim. El sender va voltant a poc a poc el cim, encara prou metres per sota d'aquest.

Seguim progressant en sentit majorment oest o nord-oest i arribem a un altre cartell informatiu, aquesta vegada per explicar què és la sabina rastrera. Compte amb les seves traïdores branques.

El clar sender ens convida a continuar amb l'ascens i quan el camí ens fa girar en sentit est arribem, de pla, a un altre cartell informatiu i a la primera dolina de les moltes que veurem pel camí. Aquesta disposa d'un pou de glaç reconstruït per a instrucció del personal.

Seguim el clar camí i pugem al coll que precedeix el proper cim. No era la meva intenció però la pujada ha sigut més fàcil del previst així que em desvio cap a la Peña Jaén. Un preciós trajecte, fitat, pel cordal de la serra, gaudint d'impressionants vistes, m’hi porta.

La tornada la faig uns metres per sota de la corda per així gaudir de diverses dolines que haig de vorejar per seguir amb el recorregut. Meravellat del terreny, no m'adono que ja soc al cim. Fotos de rigor i a seguir el camí. A la llunyania ja es veu el refugi de Miramundos.

Un entretingut recorregut, també fitat, pel cordal ens va guiant. En un moment donat iniciem un descens per tal de no passar a tota cresta per sobre de l’Hoya de los Tejos i de nou guanyem altura per atènyer un altre pal indicador. Ja som a 400 metres del refugi. Ens adrecem i en un no res hi som.

El refugi es troba en perfecte estat i disposa d'altell per a dormir. Es suposen unes vistes excel·lents, que jo no vaig poder gaudir degut a la calima regnant el dia de l'ascens. Quatre fotos i quatre ratlles al llibre de signatures del refugi i a tornar.

Cal anar de nou al pal indicador anterior –tot això per tal de no caminar fora senders– i iniciar, des d'allà, el descens a la cerca del Collado del Puerto i la pista de la Cañada de las Cruces. Un preciós sender descendent ens hi porta. Així passem per una porta, que hem de deixar tancada, i arribem de nou a camí conegut, pel qual tornem al Collado del Puerto i, desfent camí, a l'aparcament.