Tossal del Mas de Nadal

He aparcat tot just passat el Llobregós, al marge de la pista on es troba el salt del Molí del Cava, i la peixera del Llobregós. Començo a caminar per la mateixa pista, en sentit sud-est. Uns metres més endavant deixo per la dreta el camí del Mas Piquer, que serà per on tornaré, i continuo en sentit sud-est, pel camí del Mas d’Auró, fins que arribo a les ruïnes d’aquesta antiga masia.
A partir d’aquí comença el primer tram de recerca. Costa de trobar l’inici del corriol que s’ha de seguir. Es puja a la babalà, mirant de seguir el rastre que es cregui adequat. El cert és que es tracta d’anar el més fidelment cap a la carena de l’obaga del Mas d’Auró. Al mapa de l’ICGC s’hi dibuixa un camí, però jo el perdo i pujo per on crec que és millor. Així, sense grans problemes ni entrebancs, arribo a la pista que es dirigeix al cim.
Continuo, ara amb més tranquil·litat, en sentit sud-est, fins a guanyar el cim, on em rep un vèrtex geodèsic i unes àmplies vistes. Ja a dalt passo molt de temps mirant i mirant el vessant que baixa fins als camps del Mas de les Mates i m’animo a provar sort. Hi veig un corriol en aquella direcció que continua més enllà del vèrtex.
Aquest sender no triga gaire a desdibuixar-se en el terreny, però la vegetació és baixa i amb molts sectors oberta, així que, ara per aquí, ara per allà, aconsegueixo baixar a un camp de cultiu, a sobre del Mas de les Mates. Saltant de camp en camp, ja llaurats o en guaret, acabo per sortir a la pista, que és el camí de Talltaüll al Mas de Nadal.
Per aquesta pista, en sentit nord-oest, trobo un encreuament de pistes. Giro a la dreta i camino ara per la solana del Mas de Nadal i arribo a la pista que, per la dreta, es dirigeix al cim del tossal del Mas de Nadal, i que és el lloc des d’on es plantegen algunes propostes d’ascens al cim, en un anar i tornar lineal.
Jo continuo en sentit nord-est, per pista àmplia. Passo per un panell informatiu amb una fotografia que informa de què es veu a l’horitzó. Més enllà la deixo en agafar un sender, més bé torrentera, que em fa baixar fins a un sender transversal. Giro a l’esquerra i arribo a un pal indicador. Soc de nou a una pista, que és el camí del Mas Piquer. Per aquesta pista torno al lloc d’inici d’aquesta proposta.